tisdag 28 maj 2013

VILKEN DAG - SOL, SOL & SOL!



Mina grönsaker börjar komma upp!
Alicia sover i vagnen medan mamma solar





Vilken dag det har varit, sol och varmt. Nu är det verkligen sommar. 
Maj måste vara den finaste månaden, allt är så grönt och blommar.

När vi flyttade till hus tänkte jag att det kunde vara kul att testa att odla lite 
i ett land men förväntade mig inte att lyckas.. kan ingenting om sådant. 
Men nu börjar mina små morötter och palsternackor komma 
upp i landet och då blir man faktiskt lite glad. 
Lyxigt att kunna plocka tillbehör till dagens middag i trädgården. 

Alicia har sovit i vagnen på altanen under eftermiddagen 
medan jag passade på att sola lite. Vi har några bröllop som vi ska på 
i sommar och det finns inget tråkigare än att vara vinterblek i sommarklänning. 

Nu väntar vi på mannen som är på väg hem från jobbet. 
I kväll blir det grillning. Hemmagjorda hamburgare med getost, avokado 
och picklad rödlök.. en favorit i vår familj.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar