onsdag 9 oktober 2013

TACOAFTON OCH INTERVALLER

Hej Sötingar,

Har precis avlslutat en tacomiddag med extra allt :)
Ni måste testa mina hemmagjorda nachos, (eller mina och mina.. 
min vän Jenny gav mig receptet för längesedan, men nu känns 
det som mitt, haha :) De är hur som helst otroligt enkla och goda och 
fungerar super även till annat än tacos. Receptet ser ni nedan..

I övrigt har onsdagen vart trevlig. Som vanligt var vi på babysång
på förmiddagen och på eftermiddagen tog jag tag i något som
har gnagt länge.. nämligen träningen :) Det är ju så skönt när
man väl kommer i gång men som mamma är det inte alltid
man "tar" sig tiden. Nu gjorde jag det och det var jobbigt.. 
men skönt :) Sprang intervaller och körde lite styrketräning
efteråt. Ska försöka träna 2-3 pass i veckan.. men jag kommer
inte köra någon diet, det är det inte värt. Livskvalité är att kunna
äta onyttigt i bland och unna sig en kanelbulle om man är sugen på det :) 

Ha nu en skön onsdagskväll!

KRAM KRAM



NACHOS / HÅRT BRÖD

3 dl polenta
1 dl solrosfrön
1/2 dl pumpakärnor
1/2 dl sesamfrön
1 dl linfrön
1/2 dl olivolja
4 dl kokande vatten
Flingsalt 

Gör såhär:
Blanda polenta och alla frön i en bunke, häll över olivolja
och kokande vatten. Rör om till en smet. Bred ut på 
bakplåtspapper (receptet räcker till två plåtar). Strö
över flingsalt efter behag och sen är det bara att ställa
in plåtarna i ugnen. 150 g i ca 50 min (varmluft).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar